Jak navrhnout skvělé logo?
Vytvořte si logo, které podpoří vaši značku
Vaše logo je často jednou z prvních věcí, kterou vaši zákazníci uvidí. Ať už na vizitkách, obalech výrobků, marketingových materiálech nebo na vašich webových stránkách. Vytvoření loga je také velmi důležitým krokem, který by měl být dobře promyšlený - musí to být víc než jen hezký obrázek.
Zde je několik tipů, které jsme získali od našich vlastních zákazníků a o které bychom se s vámi rádi podělili:
Proč je moje logo důležité?
Dobře provedené logo splňuje:
- Usnadní zapamatování vaší firmy
- Zvýší povědomí o značce
- Vytvoří pouto s vašimi zákazníky
- Odliší vás od konkurence
Vaše logo je první věc, kterou každý zákazník nebo potenciální zákazník uvidí o vaší společnosti a o tom, co doufáte, že představuje. Společnost Avery dokončila podrobnou a hloubkovou studii o tom, jak lze loga a etikety použít, aby pomohly malým podnikům přitáhnout pozornost a podpořit prodej. Zjistili jsme, že lidé se rozhodují na základě automatických, emocionálních a prvotních instinktů. Lidé zpracovávají vizuální podněty rychleji a plynuleji než slova, takže vaše logo musí mluvit za vaši značku samo.
Poznejte sami sebe - a své publikum
Efektivní návrh loga začíná pochopením vašeho podnikání a cílové skupiny. Zamyslete se nad tím, čím je vaše společnost jedinečná a co zaujme vaše publikum, protože nakonec je vaše logo prodloužením vás a vaší firmy.
Než začnete, podívejte se na své konkurenty, abyste viděli, jakým způsobem cílí na své zákazníky. Pak se zamyslete nad tím, čím se od nich lišíte a čím jste výjimeční.
Barvy volte moudře
Pokud jde o počet barev v logu, platí pravidlo "Keep it simple". Pokud jich bude málo, bude snazší přenést logo na různobarevné materiály. Zamyslete se nad tím, jak bude vaše logo vypadat na firemních tiskovinách, vizitkách, webových stránkách, etiketách výrobků, zboží atd.
Při rozhodování o barvách myslete také na své cílové zákazníky - lidé reagují na barvy různým způsobem. To, co může vypadat skvěle pro vás, se nemusí líbit vašemu publiku. Například jemné pastelové barvy mohou vypadat skvěle u výrobků pro děti, ale možná ne u značky oleje na vousy?
Na barevných kombinacích záleží také z hlediska čitelnosti. Červená a zelená vypadají skvěle v době Vánoc, ale tyto kontrastní barvy jsou např. na vizitkách špatně čitelné. Snažte se vyhnout používání barev, které mají sezónní vazby.
Všechno je to o písmu!
Typografie, kterou na etiketě použijete, sděluje víc než jen slova. Písmo, velikost, barva a dokonce i kombinace různých písem mohou vyjadřovat náladu, určovat styl a vytvářet emocionální spojení se spotřebiteli.
Loga existují ve třech základních typech: ta, která obsahují pouze symbol, ta, která obsahují pouze písmo, a ta, která obsahují obojí. Použité písmo nebo font by měly odrážet osobnost vaší firmy a zaujmout vaše publikum. Jaká je osobnost vaší značky - je zábavná, sofistikovaná nebo přízemní?
Jak může společnost Avery pomoci?
Pokud vám to rozpočet dovoluje, můžete si najmout profesionálního designéra. Pokud však hledáte cenově dostupnější cestu a máte chuť využít svého vnitřního designéra, pomůže vám náš bezplatný online software Avery Design & Print. Tento bezplatný software obsahuje kolekci kreativních písem a snadno použitelné plátno, na kterém můžete začít navrhovat.
Ať už se vydáte jakoukoli cestou, logo může být zásadním prvkem vaší marketingové strategie. Je to investice do vašeho podnikání. Když se při návrhu loga rozhodnete správně, může se vám to v mnoha ohledech vyplatit po mnoho let.